2% parama mokyklai

Leonardo da Vinči programos mobilumo projektas

Nr. LLP-LdV-VETPRO-2007-LT-0067

Europietiškos virtuvės ir kultūros patirties pritaikymas rengiant viešojo maitinimo darbuotojus

Projekto tikslas – gerinti maisto ruošimo ir aptarnavimo srities mokymo paslaugų kokybę, keliant šios profesijos mokytojų kvalifikaciją ir užtikrinti virėjų - padavėjų parengimo lygį, kad jie sugebėtų lanksčiai prisitaikyti ir būti konkurencingi Europos rinkoje.

Koordinatorius: Kėdainių profesinio rengimo centras

Partneriai: VšĮ Kauno Dainavos darbo rinkos mokymo centras, A.Aleknienės komercinė firma „Savas kampas“, A.Petrulio įmonė “Grėjaus namas”

Priimančios organizacijos: Ali Guven Anadolu Otelcilik ve Turizm meslek lisesi (Turkija), Europartners 2000 foundation (Bulgarija), Corfu training center (Graikija), Confederacion Espanola de centros de Ensenanza (Ispanija)

Biudžetas: 16 760 6 EUR

Vykdymo eiga. 

Projekto priimančiosiomis organizacijomis pasirinkome Viduržemio jūros regiono šalis – Graikiją, Ispaniją, Turkiją ir Bulgariją, šalį kurios virtuvei turi įtakos Turkijos ir Graikijos virtuvės. Turkijos virtuvė yra garsi visame pasaulyje, ji formavosi kryžkelėje tarp Rytų ir Vakarų bei Viduržemio regiono. Jos unikalios savybės ir istorija suteikia šios virtuvės patiekalams įvairovės ir turtingumo. Bulgarų nacionalinė virtuvė populiari daugelyje Europos šalių. Šioje šalyje ruošiamų patiekalų gamyboje naudojamos įvairios daržovės, vaisiai, sūris ir jogurtas. Graikijoje labai senos sveiko maisto gamybos tradicijos. Šios virtuvės patiekalai laikomi vienais sveikiausių pasaulyje (iš karto po japoniškųjų). Ispanijos virtuvė atveria didžiules galimybes eksperimentuoti ir kurti įvairiausias kompozicijas tam tikra tema. Virtuvės pagrindą sudaro daržovės, taip pat ispanų virtuvę sunku įsivaizduoti be įvairiai ruošiamo jūros gėrybių maisto. Mokslininkai dietologai jau seniai pripažino, kad šių šalių virtuvės yra sveikiausios žmogaus organizmui. Kasdieninių patiekalų ruošimui naudojama daug žuvies, daržovių, alyvų aliejaus. 

Projekto dalyviams – profesijos mokytojams ir viešojo maitinimo įmonių darbuotojams naudinga įgyti naujų žinių ir praktinių įgūdžių apie priimančiųjų šalių virtuvių istoriją, tradicijas, susipažinti su sveikos mitybos principais. 

  


Leonardo da Vinči programos mobilumo projektas

Nr. LLP-LdV-IVT-2007-LT-0048  „Aptarnavimo kultūra-svetingumo pagrindas“

Projekto tikslas – tobulinti virėjo ir padavėjo/barmeno specialybių moksleivių profesines žinias ir praktinius įgūdžius, supažindinant juos su turizmo sektoriaus maitinimo įmonių pažangos tendencijomis.

Koordinatorius: Kėdainių profesinio rengimo centras

Priimanti organizacija: Fethyie tourism training center (Turkija)

Biudžetas: 12 250 EUR

Vykdymo eiga.

Moksleivių stažuočių projektas buvo skirtas virėjo/padavėjo/barmeno profesijos moksleiviams. Stažuotėje dalyvavo 10 Kėdainių profesinio rengimo centro Kėdainių ir Kaplių skyriaus moksleivių.

Projekto uždaviniai buvo: suteikti žinių apie viešbučių paslaugų ir aptarnavimo kokybės užtikrinamą, susipažindinti su  viešbučio restorano darbo organizavimu, viešbučio restorano valgiaraščio ir kainoraščio sudarymo reikalavimais, susipažindinti su įvairių mitybos poreikių klientų aptarnavimu, išmokti aptarnauti lankytojus viešbučių kambariuose, poilsio zonoje, konferencijų, dalyvius, furšeto ir švediško stalo pobūvius.

Projekto priimančiuoju partneriu buvo Turkija, šalis kurioje turizmo paslaugų ir aptarnavimo sektorius yra išvystytas. Šios šalies priimančiosios organizacijos turi patirtį rengiant turizmo sektoriaus aptarnavimo specialistus ir yra jau pasiekusios šioje srityje pasaulinių laimėjimų.  Jų taikomi mokymo metodai yra pripažįstami kitose šalyse, taip pat didelis dėmesys skiriamas moksleivių praktiniams įgūdžiams ugdyti. Mokymo įstaigos bendradarbiauja su Fethiye kurorto viešbučiais, kuriuose mokiniai atlieka praktinį mokymą.

 


Leonardo da Vinči programos mobilumo projektas (partneriai)

Nr. LLP-LdV-IVT-2007-LT-0075 „Viešbučių ir turizmo paslaugų teikėjo profesinių kompetencijų tobulinimas sveikos mitybos kontekste“

Projekto tikslas –tobulinti praktinius įgūdžius  ruošiant sveiką maistą iš ekologiškų produktų ir patiekalus iš jūros gėrybių, daržovių bei vaisių

Koordinatorius: Šiaulių profesinio rengimo centras

Partneriai: Kėdainių profesinio rengimo centras, Marijampolės profesinio rengimo centras

Priimanti organizacija: Haapavesi profesinė mokykla(Suomija)

Vykdymo eiga

Stažuotės metu mokiniai susipažino su: partnerių mokymo įstaiga, bendruomene, mokiniais; ekologiškų daržovių ir vaisių laikymo sąlygomis bei jų perdirbimu maisto produktų ruošimo įmonėje; patiekalų gaminimo receptūromis ir apdorojimo sąlygomis ruošiant gaminius. Mokiniai apsilankė maitinimo įmonėje, naudojančioje ekologiškus produktus ir taikančioje pažangias gamybos technologijas bei susipažino su Haapavesi ir jo apylinkėmis. 

 


Comenius 1.3 mokyklinis projektas Nr. LLP-COM-DP-2007-LT-00335 „Ateities namas “

Pagrindiniai projekto tikslai:

-          tobulinti mokinių technines žinias ir žodyną;

-          įgyti reikiamus IKT naudojimo bendravimui ir informacijos paieškai įgūdžius;

-          atnaujinti ir pagilinti mokymo procesui reikalingas mokytojų  technines žinias ir mokymo metodus;

-          parengti techninio profilio mokymo turinio programą ir mokymo/si medžiagą;

-          pagerinti mokyklos valdymo ir mokymo kokybę,  kas kartu paskatintųirmokymo aplinkos tobulinimą;

-          skatinti švietime plėtoti Europos dimensiją .

-          vystyti mokytojų ir mokinių socialinius įgūdžius – komandinį darbą, toleranciją kitoms kultūroms;

Veikla:

  • Parengta brošiūra „Naujos statybinės medžiagos“
  • Sudaryta keturiomis kalbomis mini enciklopedija su statybos, elektros ir elektronikos terminais, paveiksliukais, terminų apibūdinimais

Pamokose naudojama partnerių parengta mokomoji medžiaga – namo brėžiniai, apšildymo sistemų brėžiniai ir aprašymai.