2% parama mokyklai

image3Dilema- ką turėtume daryti, kad išugdytume atsakingą žmogų, gebantį racionaliai mąstyti, priimti tinkamus finansinius ir karjeros sprendimus?

Finansinis ir ekonominis švietimas- sena Lietuvos problema. Ne vienerius metus kalbama, kad Lietuvos mokinių ekonomikos žinios, labai praverčiančios pradėjus gyventi savarankiškai, leidžiančios lengviau įsitvirtinti darbo rinkoje, skatinančios verslumą, yra itin menkos.  Jau mokykloje mokiniai turėtų suprasti, kad ekonomika yra mokslas ne apie pinigus, o apie tai, kokius žmonės priima sprendimus esant ribotiems ištekliams.

Kėdainių profesinio rengimo centro apdailininko (statybininko) profesijos mokiniai, turėdami rankose diplomus, yra labai paklausūs darbo rinkoje. Tačiau jie turi du pasirinkimo kelius- gali pradėti dirbti savarankiškai arba įsidarbinti įmonėje. Apsisprendimas nėra lengvas, nes jaunuoliams trūksta ekonominio ir finansinio raštingumo žinių.  2019 m. buvo vykdomas mokyklinis projektas „Finansinio raštingumo integravimas į apdailininko (statybininko) profesiją“. Projekto tikslas- padėti mokiniams orientuotis sudėtingame finansinių paslaugų ir produktų pasaulyje, nuolat besikeičiančioje statybų darbo rinkoje, atsakingai priimti svarbius finansinius ir karjeros sprendimus, būti atspariems visuomenės ir aplinkos krizėms. Projektas apėmė tris mokomuosius dalykus: ekonomiką, anglų kalbą ir profesijos dalykus.

Minėtų dalykų pamokose mokėme mokinius, kaip uždirbti pinigus, uždirbti daugiau pinigų atliekant tą patį darbą, juos valdyti, susitaupyti ir net investuoti. Mokymus pradėjome nuo diskusijų apie realias gyvenimiškas finansines situacijas ir tik tada pasitelkėme  teoriją joms paaiškinti.

Lapkričio 18 d. centre vyko  projekto baigiamasis renginys, kuriame dalyvavo  Panevėžio profesinio rengimo centro, Alytaus profesinio rengimo centro, Kauno technikos profesinio rengimo centro ir mūsų centro mokinių komandos bei profesijos mokytojai. Visus susirinkusius pasveikino ir palinkėjo gerų įspūdžių centro direktorius Dangiras Kačinskas. Projekto pristatymo renginys prasidėjo VMI atstovių seminaru „Verslo pradžiamokslis“. Vėliau mokyklų mišrios komandos rungėsi protų mūšyje, kuris buvo sudarytas iš trijų turų: pirmas turas- „Ekonomika, finansai, mokesčiai“, II turas- „Name it“ (profesinė anglų kalba), III turas- „Atspėk, kas čia“ (profesinės žinios). Protų mūšį laimėjo komanda, kurioje varžė net trys Kauno technikos profesinio rengimo centro mokiniai Edmantas Pranculis, Linas Užeckas, Vaiva Sipaitė ir Alytaus profesinio rengimo centro mokinys Edvinas Kvašniauskas.  Pasibaigus protų mūšiui svečiai buvo pakviesti pasigrožėti Kėdainių miesto senamiesčiu.

Visiems renginio dalyviams buvo įteiktos centro padėkos ir asmeninės dovanėlės, o laimėtojų komandai- centro diplomai. Refleksijos metu dalyviai parašė, kad renginys buvo labai naudingas, informatyvus, „nice“, šiltas ir įkvėpiantis tolesniam bendradarbiavimui ir dalijimuisi idėjomis bei patirtimi su kitomis mokyklomis. 

Vida Radavičienė, profesijos mokytoja