2% parama mokyklai

FB IMG 1565961975888Vasaros viduryje kartu su Kėdainių profesinio rengimo centro padavėjo ir barmeno profesijos absolvente Edita Sadauskaite išvykau į programos Erasmus+ projekto ,,Tarptautinė patirtis – profesinio mokymo kokybės užtikrinimas“ 3 mėn. trukmės stažuotę Belcekiz Beach Club viešbutyje, kuris įsikūręs Oludeniz miestelyje, Fetijos regione (Turkija). Jau praėjo visas stažuotės laikas, aš sugrįžau į Lietuvą ir galiu apibendrinti, kaip man  sekėsi atlikti apdailininko (statybininko) profesijos praktiką.

Prieš išvykstant į stažuotę aš labai jaudinausi, abejojau, ar tinkamai apsisprendžiau, tačiau mano apsisprendimą galutinai nulėmė tėvų, mokytojų, draugų bei mano pačios noras pasinaudoti galimybe atlikti praktiką užsienyje. Kelionė į praktikos vietą buvo gana ilga- skridome iš Vilniaus oro uosto į Dalamano oro uostą Turkijoje, oro uoste mus pasitiko viešbučio „Belcekiz Beach Club“ vairuotojas, nuvežė į viešbutį, kur mus šiltai priėmė vadovas Zeynel Ozorman.

Stažuotę atlikau viešbučio technikos skyriuje. Didžiąją praktikos dalį mokiausi dažyti pastatų išorę ir vidaus patalpas, praktiškai įtvirtinau centre įgytus dažymo įgūdžius. Taip pat  mokiausi mūryti sienas iš plytų, tinkuoti jas, paruošti paviršius plytelių klijavimui ir klijuoti plyteles. Praktikos pradžioje įgijau didesnės dažymo patirties, o bedirbant pasisėmiau man naudingos vidaus apdailos darbų patirties. Aš pasitikėjau savimi, savo profesinėmis žiniomis ir apdailininko darbas  man nebuvo toks sudėtingas, kaip aš galvojau prieš išvykdama į stažuotę. Praktika vyko kitos šalies įmonėje, bet mano bendradarbiai buvo draugiška komanda- kai man būdavo  sunku ar aš kažko nesuprasdavau, visada paaiškindavo bei padėdavo. Aš vertinu ir labai džiaugiuosi, kad man teko atlikti praktiką būtent šioje įmonėje ir mane mokė profesionalūs, malonūs žmonės.

Stažuotės metu turėjome ir laisvų dienų, kurias praleisdavome tikrai įdomiai ir linksmai. Išvykoje džipais aplankėme regiono istorines ir gamtos vietas, pramogavome. Yakapark mane sužavėjo kriokliai, kuriais teka kalnų šaltinių vanduo. Aplankėme Saklikento kanjoną, kurio pradžioje ėjome tiltu,  o vėliau- siauru tarpekliu. Tarpeklio viduriu teka kalnų upė, kurios vanduo yra nepaprastai šaltas ir atgaivina karštą vasaros dieną. Taip pat mums buvo suteikta galimybė pasimėgauti purvo voniomis. Teko apsilankyti ir Babadag kalno viršūnėje, nuo kurios atsiveria pasakiškas panoraminis vaizdas, bei stebėti, kaip leidžiasi parasparniai. Vykome į Kayakoy miestą vaiduoklį, kur yra daugiau nei 3500 tuščių namų, dvi graikiškos stačiatikių bažnyčios, fontanai ir cisternos. Vykome ir į Graikiją, Rodo salą. Atvykus į šią vietą akį patraukė gerai išsilaikiusios senovinės tvirtovės sienos, Rodo miesto senamiestis. Plaukėme Viduržemio jūra, o kiekviename sustojime buvo galima ir išsimaudyti atviroje jūroje. Visos ekskursijos padarė įspūdį, o labiausiai man patiko plaukimas laivu. Jeigu man dar kartą būtų tokia galimybė vykti į stažuotę,  aš be jokių abejonių sutikčiau. Mano pirmoji kelionė į užsienį ir tokia ilga praktika buvo labai naudinga profesine ir asmenine patirtimi.